Diseño de un proyecto para la reducción de conflictos escolares a través de la comunicación de emociones y sentimientos.
Thesis
Subjects > Physical Education and Sport
Subjects > Teaching
Europe University of Atlantic > Teaching > Final Master Projects
Cerrado
Español
En la actualidad, encontramos en las aulas de Educación Primaria un gran problema de conducta, los alumnos respeten cada vez menos a tanto a sus propios compañeros como a profesores y personal del centro. El tema de los conflictos en el aula está en boca de muchos y a través de este proyecto queremos abordar o solucionar este tema tan actual y de vital importancia. A través del siguiente proyecto queremos proporcionar a todos los docentes de los centros de Educación Primaria un proyecto diseñado para la mejora de estas conductas por las cuales el tema de conflictos o acoso sea eliminado de raíz de una vez por todas. El proyecto está diseñado con el objetivo general de poder ofrecer técnicas y estrategias de mejora de comportamiento en los alumnos a través de la comunicación de emociones y sentimientos. Con estas técnicas y estrategias se pretende conseguir la eliminación de conflictos que se puedan presentar tanto en el aula como en el patio y entre los propios alumnos y los profesores. Aplicando estas técnicas conseguiremos la mejora de la comunicación y la solución de estos conflictos. Si hablamos de metodología, podemos decir que nuestro proyecto se basará en un estudio cualitativo al tercer ciclo de Educación Primaria de un centro escolar de Córdoba formado por unos 150 alumnos a los que se les realizará un estudio para evaluar su comportamiento mediante la recolección de datos (partes de incidencias, castigos, puntos negativos en clase, etc.) antes y después de aplicar las estrategias y métodos de este proyecto, para posteriormente poder comparar los resultados. Se pretende que una vez interiorizado por parte de los alumnos este proyecto, y como resultado a esto, los alumnos sean capaces de resolver sus conflictos de manera independiente o con la guía de algún miembro del claustro, pero siempre dejando a un lado la violencia ya sea física o verbal y centrándose en la empatía y comunicación que les trasmita la otra parte involucrada en el problema. Así la próxima vez se evitaría el conflicto ya que previamente se ha producido una comunicación basada en los sentimientos de los dos partes involucradas. Como conclusión final podemos decir que tras aplicar este proyecto en los alumnos se ha mejorado notablemente el número de conflictos en los que tienen que intervenir los profesores, se ha producido una disminución de las sanciones propuestas para los alumnos ya que se ha producido una mejora de la comunicación. Por tanto, estas estrategias son válidas para que los alumnos mejoran la capacidad empática y con ello la reducción de conflictos, este proyecto quiere sembrar estas metodologías en ellos para que no caiga en saco roto y puedan aplicarlas en situaciones y vidas futuras fuera del centro escolar.
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Ledesma Revuelto, Álvaro Francisco
mail
alvaritoledesrevu@gmail.com
(2022)
Diseño de un proyecto para la reducción de conflictos escolares a través de la comunicación de emociones y sentimientos.
Masters thesis, UNSPECIFIED.
Abstract
En la actualidad, encontramos en las aulas de Educación Primaria un gran problema de conducta, los alumnos respeten cada vez menos a tanto a sus propios compañeros como a profesores y personal del centro. El tema de los conflictos en el aula está en boca de muchos y a través de este proyecto queremos abordar o solucionar este tema tan actual y de vital importancia. A través del siguiente proyecto queremos proporcionar a todos los docentes de los centros de Educación Primaria un proyecto diseñado para la mejora de estas conductas por las cuales el tema de conflictos o acoso sea eliminado de raíz de una vez por todas. El proyecto está diseñado con el objetivo general de poder ofrecer técnicas y estrategias de mejora de comportamiento en los alumnos a través de la comunicación de emociones y sentimientos. Con estas técnicas y estrategias se pretende conseguir la eliminación de conflictos que se puedan presentar tanto en el aula como en el patio y entre los propios alumnos y los profesores. Aplicando estas técnicas conseguiremos la mejora de la comunicación y la solución de estos conflictos. Si hablamos de metodología, podemos decir que nuestro proyecto se basará en un estudio cualitativo al tercer ciclo de Educación Primaria de un centro escolar de Córdoba formado por unos 150 alumnos a los que se les realizará un estudio para evaluar su comportamiento mediante la recolección de datos (partes de incidencias, castigos, puntos negativos en clase, etc.) antes y después de aplicar las estrategias y métodos de este proyecto, para posteriormente poder comparar los resultados. Se pretende que una vez interiorizado por parte de los alumnos este proyecto, y como resultado a esto, los alumnos sean capaces de resolver sus conflictos de manera independiente o con la guía de algún miembro del claustro, pero siempre dejando a un lado la violencia ya sea física o verbal y centrándose en la empatía y comunicación que les trasmita la otra parte involucrada en el problema. Así la próxima vez se evitaría el conflicto ya que previamente se ha producido una comunicación basada en los sentimientos de los dos partes involucradas. Como conclusión final podemos decir que tras aplicar este proyecto en los alumnos se ha mejorado notablemente el número de conflictos en los que tienen que intervenir los profesores, se ha producido una disminución de las sanciones propuestas para los alumnos ya que se ha producido una mejora de la comunicación. Por tanto, estas estrategias son válidas para que los alumnos mejoran la capacidad empática y con ello la reducción de conflictos, este proyecto quiere sembrar estas metodologías en ellos para que no caiga en saco roto y puedan aplicarlas en situaciones y vidas futuras fuera del centro escolar.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Proyecto mejora de conducta, prevención de conflictos, mejora del lenguaje, emociones y sentimientos, respeto y compañerismo. |
Subjects: | Subjects > Physical Education and Sport Subjects > Teaching |
Divisions: | Europe University of Atlantic > Teaching > Final Master Projects |
Date Deposited: | 20 Oct 2023 23:30 |
Last Modified: | 20 Oct 2023 23:30 |
URI: | https://repositorio.uneatlantico.es/id/eprint/950 |
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Technological firms invest in R&D looking for innovative solutions but assuming high costs and great (technological) uncertainty regarding final results and returns. Additionally, they face other problems related to R&D management. This empirical study tries to determine which of the factors favour or constrain the decision of these firms to engage in R&D. The analysis uses financial data of 14,619 ICT listed companies of 22 countries from 2003 to 2018. Additionally, macroeconomic data specific for the countries and the sector were used. For the analysis of dynamic panel data, a System-GMM method is used. Among the findings, we highlight that cash flow, contrary to the known theoretical models and empirical evidences, negatively impacts on R&D investment. Debt is neither the right source for R&D funding, as the effect is also negative. This suggests that ICT companies are forced to manage their R&D activities differently, relying more on other funding sources, taking advantage of growth opportunities and benefiting from a favourable macroeconomic environment in terms of growth and increased business sector spending on R&D. These results are similar in both sub-sectors and in all countries, both bank- and market based. The exception is firms with few growth opportunities and little debt.
Inna Alexeeva-Alexeev mail inna.alexeeva@uneatlantico.es, Cristina Mazas Pérez-Oleag mail cristina.mazas@uneatlantico.es,
Alexeeva-Alexeev
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The aim of this study was to investigate the effects of enzymatic treatments (pectinase, pectin lyase, and cellulase) on the in vitro digestion and fermentation characteristics of whole mulberry fruit juice. The analysis focused on changes in carbohydrate properties within the black mulberry fruit matrix during simulated digestion and fermentation. Human fecal microbiota were collected and introduced to the fruit matrix to monitor the fate of both soluble and insoluble polysaccharides during fermentation. The results revealed that enzymatic treatments enhanced the solubilization of carbohydrates from mulberry fruits, with pectinase showing the most significant effect. Throughout the process of in vitro digestion, there was a gradual increase in the percentage of solubilized carbohydrates from the mulberry juice substrate. The digested suspensions underwent dialysis to remove degradation fragments, and a lower quantity of carbohydrate in the enzyme-treated groups compared to the control. Polysaccharide populations with varying molecular weights (Mw) were obtained from the soluble fractions of mulberry residues for subsequent fermentation. An increase in Mw of soluble polysaccharides was detected by HPSEC during fermentation in certain cases. The gut microbiota demonstrated the ability to convert specific insoluble fractions into soluble components, which were subsequently subjected to microbial utilization. Enzymatic treatments during mulberry juice preparation can potentially positively impact health by influencing gut microbiota and short-chain fatty acid (SCFA) modulations. Enzymes could serve as valuable tools for producing functional fruit and vegetable juices, with the need to specify processing conditions for specific raw materials remaining a subject of further investigation.
Peihuan Luo mail , Jian Ai mail , Yuxin Wang mail , Songen Wang mail , Henk A. Schols mail , Hauke Smidt mail , Maurizio Battino mail maurizio.battino@uneatlantico.es, Weibin Bai mail , Lingmin Tian mail ,
Luo
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Manuka honey, which is rich in pinocembrin, quercetin, naringenin, salicylic, p-coumaric, ferulic, syringic and 3,4-dihydroxybenzoic acids, has been shown to have pleiotropic effects against colon cancer cells. In this study, potential chemosensitizing effects of Manuka honey against 5-Fluorouracil were investigated in colonspheres enriched with cancer stem cells (CSCs), which are responsible for chemoresistance. Results showed that 5-Fluorouracil increased when it was combined with Manuka honey by downregulating the gene expression of both ATP-binding cassette sub-family G member 2, an efflux pump and thymidylate synthase, the main target of 5-Fluorouracil which regulates the ex novo DNA synthesis. Manuka honey was associated with decreased self-renewal ability by CSCs, regulating expression of several genes in Wnt/β-catenin, Hedgehog and Notch pathways. This preliminary study opens new areas of research into the effects of natural compounds in combination with pharmaceuticals and, potentially, increase efficacy or reduce adverse effects.
Danila Cianciosi mail , Yasmany Armas Diaz mail , José M. Alvarez-Suarez mail , Xiumin Chen mail , Di Zhang mail , Nohora Milena Martínez López mail nohora.martinez@uneatlantico.es, Mercedes Briones Urbano mail mercedes.briones@uneatlantico.es, José L. Quiles mail jose.quiles@uneatlantico.es, Adolfo Amici mail , Maurizio Battino mail maurizio.battino@uneatlantico.es, Francesca Giampieri mail francesca.giampieri@uneatlantico.es,
Cianciosi
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The Internet of Things (IoT) has recently surpassed wired communication. WiMAX is a wireless transmission technology that allows for faster internet access. Wireless network innovations, like some other communication networks, are not safe and secure. Security and authorization models are intended to prevent unauthorized use of network services. Numerous authorization and encrypted communication mechanisms have been introduced for WiMAX privacy, but the communication systems are still insecure and vulnerable to attacks such as zero-day attacks, rouge base station attacks, Man in the Middle (MITM) attacks, and Denial of Service (DoS) attacks. Wireless technologies have come a long way in the last few decades. Because most wireless transmission systems rely on radio signals, the system channel is essentially vulnerable to interception. As a result, data security is always critical in the presentation of a system. Because WiMAX is a wireless communication technology, it is particularly vulnerable to interception, so security is a top priority. Individuals must be protected from security breaches that occur across network interfaces, networking devices, and everything in between. Robust security management is required to protect WiMAX from attacks and vulnerabilities, despite the fact that emerging Artificial Intelligence (AI) technologies necessitate different security governance than existing technologies. We proposed an Optimized Privacy Information Exchange Schema for Explainable AI Empowered WiMAX-based IoT that addresses vulnerabilities and threats during the identification and authorization phases to improve the functionality and performance characteristics of the traditional system. The Scyther tool was used to validate the proposed privacy scheme, which is safer and more secure than existing systems.
Premkumar Chithaluru mail , Aman Singh mail aman.singh@uneatlantico.es, Jagjit Singh Dhatterwal mail , Ali Hassan Sodhro mail , Marwan Ali Albahar mail , Anca Jurcut mail , Ahmed Alkhayyat mail ,
Chithaluru
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Morenas-Aguilar, MD, Ruiz-Alias, SA, Blanco, AM, Lago-Fuentes, C, García-Pinillos, F, and Pérez-Castilla, A. Does the menstrual cycle impact the maximal neuromuscular capacities of women? An analysis before and after a graded treadmill test to exhaustion. J Strength Cond Res 37(11): 2185–2191, 2023. This study explored the effect of the menstrual cycle (MC) on the maximal neuromuscular capacities of the lower-body muscles obtained before and after a graded exercise test conducted on a treadmill to exhaustion. Sixteen physically active women were tested at −11 ± 3, −5 ± 3, and 5 ± 3 days from the luteinizing peak for the early follicular, late follicular, and midluteal phases. In each session, the individualized load-velocity (L-V) relationship variables (load-axis intercept [L0], velocity-axis intercept [v0], and area under the L-V relationship line [Aline]) were obtained before and after a graded exercise test conducted on a treadmill to exhaustion using the 2-point method (3 countermovement jumps with a 0.5-kg barbell and 2 back squats against a load linked to a mean velocity of 0.55 m·second−1). At the beginning of each session, no significant differences were reported for L0 (p = 0.726; ES ≤ 0.18), v0 (p = 0.202; ES ≤ 0.37), and Aline (p = 0.429; ES ≤ 0.30) between the phases. The MC phase × time interaction did not reach statistical significance for any L-V relationship variable (p ≥ 0.073). A significant main effect of “time” was observed for L0 (p < 0.001; ES = −0.77) and Aline (p = 0.002; ES = −0.59) but not for v0 (p = 0.487; ES = 0.12). These data suggest that the lower-body maximal neuromuscular capacities obtained before and after a graded treadmill test are not significantly affected by MC, although there is a high variability in the individual response.
María Dolores Morenas-Aguilar mail , Santiago A. Ruiz-Alias mail , Aitor Marcos Blanco mail , Carlos Lago-Fuentes mail carlos.lago@uneatlantico.es, Felipe García-Pinillos mail , Alejandro Pérez-Castilla mail ,
Morenas-Aguilar